سومین جلسه هیات مدیره بنیاد خیرین حامی دانشگاه فرهنگیان
سومین جلسه هیات مدیره خیرین دانشگاه فرهنگیان برگزار شد
مدیرعامل بنیاد حامی دانشگاه فرهنگیان گفت حرکت یک طرفه به سوی مدرسه و دانش آموزان بدون توجه به معلم بی فایده است،خیرین در این دانشگاه فعالیت میکنند تا در کنار مدرسه داری،معلم داری راهم مورد توجه قرار دهند.
مهدی احمدی اظهار کرد:خیرین در این دانشگاه فعالیت میکنند تا در کنار مدرسهداری، معلمداری را هم مورد توجه قرار دهند.
او گفت : خیرین نقش بسیاری در کشور ایفا کردهاند، به طور مثال ۳۷ درصد مدارس کشور با کمک خیرین ساخته شده است، همچنین سه هزار خیر مدرسه ساز در داخل و هزار خیر مدرسه ساز در خارج از کشور فعالیت می کنند.
احمدی افزود : دانشگاه فرهنگیان مجری سیاست های وزارت آموزش و پرورش در کشور است، در بنیاد حامیان این دانشگاه شعار مدرسه داری در کنار معلم داری مطرح شده است.
احمدی به حضور غلامعلی افروز، پروفسور حسین باهر و اکبر ابراهیمی به عنوان خیرین دانشگاه فرهنگیان و نیک اندیش در این جلسه اشاره کرد و گفت: این بزرگواران نمونهای از خیرینی هستند که برای رفاه معلمان در این بنیاد حضور پیدا کردند.
احمدی تصریح کرد: خیر نیک اندیش اکبر ابراهیمی که معروف است به صنعت و مدرسه سازی که چند دهه پیش بنیان گذار گروه پاکشوما بود و تا کنون ۲۷۰ مدرسه ساخته و به ۸۰۰ منطقه کشور در آبرسانی کمک کرد، همچنین در اموری مانند تهیه جهیزیه و کمک به فرزندان بی سرپرست نیز ایفای نقش کرده است.
علیقلی حسنی اعظمی رییس هیات مدیره بنیاد حامیان دانشگاه فرهنگیان هم در ادامه مراسم اظهار کرد: حدود سه سال پیش بنیاد خیرین حامیان دانشگاه فرهنگیان کار خود را آغاز کرد و تا اینجا به همت خیرین در ۲۵ استان کشور یک بنیاد خیرین با حضور امام جمعه و استاندار رییس دانشگاه فرهنگیان افتتاح شده است.
او گفت: چند روز دیگر در استان کرمان بیست و ششمین دفتر بنیاد حامیان دانشگاه فرهنگیان نیز افتتاح می شود.
رییس هیات مدیره بنیاد حامیان دانشگاه فرهنگیان به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی درخصوص اینکه دانشگاه فرهنگیان ثقل نظام آموزشی است ، گفت: تربیت معلم کاری ارزشمند است ، باید با کمک خیرین، دانشگاه فرهنگیان در شان یک معلم ایجاد شود.
همچنین نماینده مقام معظم رهبری در امور دانشجویان و استادان خارج از کشور حجت الاسلام و المسلمین محمد علی نظام زاده گفت: بنیاد حامیان دانشگاه فرهنگیان متصدی حمایت از استعدادهای جامعه، یعنی معلمانی که تربیت می شوند و صدها نفر را تربیت می کنند، است.معلمان کیمیاگر و کیمیاساز هستند.
و همچنین افزود بنیاد خیرین حامی دانشگاه فرهنگیان متصدی رسیدگی به یکی از مقدس ترین نهادهای کشور است.
وی ادامه داد: وزارت آموزش و پرورش به رسالت پیامبر یعنی آموختن رسیدگی می کند، فعالیت این وزارتخانه از ابتدای زندگی افراد و پیش از تولد افراد است تا زمانی که به سن مدرسه میرسند،چرا متصدی امر یاد دادن سواد و علم با کمک والدین به فرزندان است.
نماینده مقام معظم رهبری در امور دانشجویان و استادان خارج از کشور گفت: تاثیر خدمت کردن به این وزارت خانه بیشتر از کمیته امداد امام خمینی (ره) است، این نهاد به جسم افراد کمک میکند اما کمک به آموزش و پرورش همان متصدی رشد جان جامعه قابل تامل است.
و همچنین یادآور شد: اقدامی که برای جسم انجام می شود، ماندگار نیست اما کار روح برای انسان پس از مرگ هم ادامه دارد.
وی با بیان اینکه انفاق ازجمله کارهایی است که نتایج آن پس از مرگ هم ادامه دارد، گفت: انفاق بدون منت و اذیت که باید مخفیانه انجام شود تا به مراتب خلوص نزدیک تر است، هرچقدر انفاق مخفیانه باشد نیت خالصانه می شود.
وی خاطرنشان کرد: طلب جامعه غیر از نان و آب، فکری و آموزشی است که اگر به آن رسیدگی نشود، در قیامت مطالبه می شود. اگر استعداد فردی که در گوشه ای از مملکت شناسایی نشود، حق بزرگی از آن ضایع شده است که در این راستا اولین پاسخگو حاکمیت جامعه ، دستگاه دولتی و مردم هستند.
خیرین به ساخت خوابگاه های متاهلی توجه کنند.
حجت الاسلام علی تقوی نماینده رهبر معظم انقلاب در دانشگاه فرهنگیان نیز در این جلسه اظهار کرد: توجه به معلمان اهمیت بسیاری دارد چرا آنها صدها دانش آموز را تربیت میکنند.
وی همچنین به خیرین بنیاد حامی دانشگاه فرهنگیان پیشنهاد داد که در مسیر ساخت دانشگاه، به ساخت خوابگاههای متاهلی توجه شود.
نماینده رهبر معظم انقلاب در دانشگاه فرهنگیان گفت: در حال حاضر مشکلات بسیاری در راه ازدواج جوانان وجود دارد، افزایش تعداد خوابگاهها اهمیت بسیاری داردتا دانشجویان که در معرض آسیب هستند با خیال آسوده متاهل شوند.
و در این نشست سید مهدی موسوی عضو کمیته عمران بنیاد خیرین حامی دانشگاه فرهنگیان طرح توسعه پردیس های دانشگاه فرهنگیان رو توضیح داد و اشاره کرد که در طراحی و اجرا معماری پردیسهای استانی دانشگاه فرهنگیان ابتدا به اقلیم هر استان توجه گردد، چون اقلیم مناطق گرمسیری با مناطق سرد و کوهستانی کاملا متفاوت است و سپس باید هویت معماری ایرانی و اسلامی حفظ گردد
و همچنین افزود اگر در طراحی معماری به فرهنگ توجه نکنیم دچار بحران هویت میشیم و همچنین تصریح کرد برای طراحی پردیس های دانشگاه فرهنگیان تحقیقات داخلی و خارجی گسترده ای انجام شده و به مدرسه چهارباغ اصفهان و مدرسه آقا بزرگ کاشان اشاره و تحقیقات خارج از ایران به مدارس اسپانیا و فنلاند اشاره شد که الگو برداری صحیح و اصولی طبق فرهنگ ایرانی اسلامی است.
سپس رنجبر الهی از شاگردان پروفسور باهر به نمایندگی از ایشان صحبت کردند و ضمن تجلیل از خیرین اشاره کردند که صلح درونی مقدمه صلح جهانی است و تا زمانی که شخص به صلح درونی نرسد نمی تواند در کار خیر قدم بردارد و همچنین از مسئولین دانشگاه درخواست داشتن همچنین که بازوی مالی برای دانشگاه فرهنگیان هست بازوی فکری هم برای دانشگاه تعریف کنند تا در آینده بجای تربیت مدرس، معلم تربیت و مکتب انسان ساز داشته باشیم.
خیر اکبر ابراهیمی گفت: هر آنچه که هست از لطف و عنایت پروردگار متعال خدمت به پدر و مادر است و همیشه از خداوند منان خواستم که منو وسیله خیر و کمک رسانی به مردم قرار بدهد و یقین دارم هر آنچه که در راه خیر میدهم چنین برابرش بسمت من می آید، ضمن صحبتهای خود خاطراتی از شهید حاج قاسم سلیمانی داشت و در انتها درخواست دعا خیر از همه داشت.
در ادامه رییس دانشگاه فرهنگیان حسین خنیفر ضمن تشکر از میزبانی اکبر ابراهیمی و حضور خیرین نیکوکار گفت: این دانشگاه ساختمان ۱۰۲ساله و ساختمانهای فرسوده بسیاری دارد که برخی از آنها با کمک خیرین ترمیم شده است.
خنیفر در سومین جلسه هیات مدیره خیرین حامی دانشگاه فرهنگیان، افزود: این دانشگاه مظلومترین و تاثیرگذارترین دانشگاه است که بناهای آن فرسوده و کهنه هستند.
وی با اشاره به ساختمانهای فرسوده بسیار دانشگاه فرهنگیان افزود: برخی از این ساختمانها با کمک خیرین ترمیم شده است.
خنیفر ادامه داد: خدا در روح خیر و تلاش خیرین تجلی می یابد باید دست آنها را بوسید.
وی اضافه کرد: قرار نیست همه ما رزمنده باشیم اگرچه که در وقت و موقعیت خودش هم رزمنده بودیم و کار خیر هم فقط به مادیات ختم نمی شود.
خنیفر گفت : افراد پیش از ۵۰ سالگی موفق می شوند و پس از این سن به زندگی میچسبند اما افرادی مانند خیرین که دست بخشندگی دارند، بسیار بیشتر هم به دست میآورند.