بنیاد خیرین حامی دانشگاه فرهنگیان

نشست مجمع عمومی بنیاد خیرین حامی دانشگاه فرهنگیان

 مشخصات موسسه :

نام موسسه : بنیاد غیردولتی خیرین حامی دانشگاه فرهنگیان

نوع موسسه : خریه و امور نیکوکاری

شناسه ملی : 14008300234

شماره ثبت :47043

میزان سرمایه ثبت شده موسسه در اداره ثبت شرکت ها :ده میلیون ریال 

 

مجمع عمومی عادی سالیانه بنیاد خیریی حامی دانشگاه فرهنگیان پیرو آگهی دعوت منتشره در خصوص مجمع عمومی سالیانه راس ساعت 14:00 روز سه شنبه مورخ 1399/10/30 در محل تهران ،شهرک قدس ،بلوار شهید فرحزادی ،خیابان تربیت معلم ، سازمان مرکزی ، سالن شهید چمران برگزار گردید.

پس از تلاوت آیاتی از کلام ا.. مجید و اعلام رسمیت جلسه نسبت به اعضای هیات رئیسه جلسه اقدام و در نتیجه براساس رای گیری به عمل آماده اعضای هیات رئیسه به شرح ذیل انتخاب گردید.

1) آقای دکتر علیقلی حسنی اعظمی به عنوان رئیس مجمع 

2) آقای دکتر غلامرضا عطاران به عنوان ناظر مجمع 

3) آقای مهندس علیمراد میرعالی به عنوان ناظر مجمع 

4) آقای دکتر عبداله اسفندیاری گزانی به عنوان منشی مجمع 

آنگاه اعضای هیات رئیسه ضمن قبول سمت خود و بررسی فهرست اسامی شرکت کنندگان در جلسه و احراز حضور اکثریت قانونی اعضای مجمع با ناکم و یاد خدا در خصوص دستور جلسات ذیل تصمیم گیری نمودند .

دستور جلسه :

1) استماع گزارش هیات مدیره و بازرس قانونی 

2) تصویب صورت های مالی منتهی به 1398/12/29 

3) انتخاب بازرس قانونی

4) سایر موارد ...

مصوبات مجمع :

ابتدا گزارش عملکرد کمی هیات مدیره توسط مدیرعامل بنیاد و سپس گزارش بازرس قانونی در خصوص عملکرد سالی مالی منتهی به 1398/12/29 قرائت شد و پس از بحث و بررسی نسبت به مواد مطروحه ،تصمیمات ذیل با اکثریت آرای حاضر در جلسه اتخاذ گردید  .

1) صورت های مالی شامل تراز نامه و صورت جریان وجوه نقد بنیاد برای سال مالی منتهی به 1398/12/29 مورد تصویب مجمع قرار گرفت

2 )با رعایت ماده 147 ماده تجارت جناب آقای مهندس حسین بابانیا با کد ملی : (0060287209)  به عنوان بازرس اصلی و جناب آقای مسعود بابایی با کد ملی : ( 4968970536) به عنوان بازرس علی البدل به مدت 1 سال با رای اکثریت اعضای مجمع انتخاب گردیدند .

 

تصمیمات مجمع :

صورت های مالی بنیاد خیرین حامی دانشگاه فرهنگیان برای دوره مالی منتهی به 1398/12/29 و گزارش فعالیت های هیات مدیره مورد بررسی و تصمیم مجمع قرار گرفت 

 

سایر موارد

ابتدا مدیرعامل بنیاد بیانات خود را درباره ی گزارش عملکرد کیفی به شرح ذیل ایراد نمودند و بیان داشتند که استاد شهید مرتضی مطهری جمله ای دارد که می گوید " آینده متعالی کشور در گرو تعلیم و تربیت صحیح امروز است ".

بنیاد خیرین در کنار دانشگاه فرهنگیان گرد آماده است تا بتواند به دانشجو معلمان که مربی نسل های آینده اند و مولد سرمایهخ های اجتماعی خدمتی شایسته کنند اگر بخواهیم دانشجو معلمان عزیز کشور تصمیم ساز و تاثیر گذار در اینده باشند ضرورت دارد که امروز به آنان خدمتی شایسته نماییم.  آنگاه به بهره گیری از ظرفیت های مردمی و مشارکت های اجتماعی در عرصه ساستگذاری دانشگاه فرهنگیان پرداختند و گفتند توسعه واقعی با مشارکت عمومی تحقق می پذیرد آن هم مشارکتی آگاهانه ، داوطلبانه و مبتنی بر اهداف معین . امروز خدای متعال را سپاسگزاریم که به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی و در سایه رهبری حکیم و فرزانه روز به روز به توانمدی های علمی کشور افزوده می شود بنیاد خیرین نیز با این نیت شکل گرفته است که افراد خیّر و نیکو کار با مشارکت ود در حوزه دانشگاه فرهنگیان خویشتن را صاحب نقش بدانند و در راستای تحقق اهداف مندرج در اساسنامه تلاش نمایند .آنگاه به طور مبسوط به عملکرد کیفی و فعالیت های انجام شده در بنیاد در سال 1398 پرداختند .

.1 شناسایی و مذاکره با خیرین برجسته جهت تشکیل تیم هیات موسس
.2 تدوین اساسنامه
.3 شناسایی افراد خیراندیش نیکوکار بعنوان عضو مجمع عمومی
.4 پیگیری فرآیندهای قانونی برای اخذ مجوز فعالیت از مراجع ذیصلاح
.5 ثبت قانونی بنیاد در اداره ثبت شرکت ها
.6 تشکیل هیات امنا و بازرسان قانونی
.7 تشکیل هیات مدیره
.8 انتخاب مدیر عامل
.9 انتخاب دفتر بنیاد و تجهیز به ملزومات اداری
.10 استخدام نیرو
.11 تدوین آیین نامه تشکیل شعب استان ها
.12 حضور در 18 استان جهت اعمال فرآیندهای قانونی جهت انتخابات و راه اندازی
.13 راه اندازی وب سایت بنیاد 
.14 راه اندازی سامانه پیامکی بنیاد
.15 فراهم نمودن نیازهای بنیاد از قبیل پوشه ، سربرگ، پاکت ، مهر، لوگو ...
.16 توسعه مشارکت های مردمی
a . احداث ، تجهیز و بهسازی اماکن پردیس در دانشگاه فرهنگیان ( استان مرکزی پردیس زینب کبری (س) و... ) 
b . تامین هزینه های جاری بنیاد با کمک اعضای هیات مدیره
.17 تامین زیرساخت ها
a . اخذ مجوزهای قانونی متعدد از مراجع ذیصلاح از سال 1397 لغایت 1398
b . راه اندازی سایت، شبکه های فضای مجازی و سامانه ی همکاری دانشجویان
c . تدوین و اصلاح مستمر اساسنامه بنیاد
d . تدوین و اصلاحات آیین نامه شعب استانی
e . تدوین آیین نامه های متعدد مورد نیاز
f . تاسیس بنیاد خیرین حامی دانشگاه فرهنگیان در پردیس های دانشگاه فرهنگیان استانهای کشور


نا گفته پیداست فرصت برخورداری از ظرفیت های استانی و بهره گیری از ظرفیت های مردمی در عرصه ی سیاستگذاری دانشگاه
فرهنگیان بسیار امر حیاتی است چراکه توسعه ی واقعی با مشارکت و فعالیت های عمومی تحقق می پذیرد هر
استانی دارای پتانسیل خوبی در زمینه های کشاورزی ، دامپروری ، گردشگری ، تاریخی ، مذهبی و ... می باشد نادیده
گرفتن ظرفیت های محلی و منطقه ای و استانی هم چرخه ی محرومیت را در این استان ها تشدید می کند و هم انتفاع
از آنها در راستای نیل به اهداف را از بین می برد. برای حل این معضل باید بنیاد خیری حامی دانشگاه فرهنگیان فعالیت خود را در استان
های مختلف  بر پایه ی اعتماد و مشارکت عمومی گسترش خواهد داد که با لطف الهی و همیاری مسئولین خیر خواه و نیکوکاران نیک اندیش تا کنون موفق شده ایم شعبه 19 استان کشور را در بنیاد خیرین دانشگاه فرهنگیان راه اندازی کنیم به شرح ذیل  :

.1 اردبیل
.2 آذربایجان شرقی
.3 آذربایجان غربی
.4 البرز
.5 چهارمحال و بختیاری
.6 خراسان جنوبی
.7 خراسان رضوی
.8 یزد
.9 همدان
.11 لرستان
.11 خوزستان
.12 سمنان
.13 سیستان و بلوچستان
.14 قزوین
.15 قم
.16 گلستان
.17 مازندران
.18 مرکزی

19. گیلان 


که ان شاء ا.. با همکاری مدیران پردیس های دانشگاه فرهنگیان استان های ذیل در ماه بهمن شعبات استان های ذیل نیز دایر و راه اندازی خواهند شد :
.1 هرمزگان
.2 اصفهان
.3 کهکیلویه و بویر احمد
.4 کرمانشاه
.5 کرمان
.6 کردستان
.7 فارس
.8 زنجان
.9 خراسان شمالی
.11 تهران
.11 بوشهر
.12 ایلام
.

 

و سپس به ادامه فعالیت ها و عملکرد کیفی بنیاد اشاره ای داشتند :
.18 توسعه ی فرهنگ کنش داوطلبانه
.19 طراحی فرایندهای ساختاری، اداری و مدیریتی موردنیاز بنیاد

در پایان با ارئه ی طرح های جدید و درخواست از اعضای محترم به سخنان خود پایان دادند 

طرح های جدید :

1) جلب و جذب تعداد خیرین علاقه مند به حوزه دانشگاه فرهنگیان از طریق تبلیغات و رسانه های تاثیر گذار 

2) تاسیس و راه اندازی شعبه بنیاد خیرین حامی دانشگاه فرهنگیان در بخش روابط بین الملل 

3) ضرورت تحول مجامع خیریه و جلوگیری از موازی کاری و جزیره ای عمل کردن 

 

 

در خواست

 با عنایت به فعالیت و تلاش های مستمر و پشت سر گذاشتن یک سال و اندی از فعالیت رسمی از تمامی اعضای محترم مجمع عمومی بنیاد خیرین حامی دانشگاه فرهنگیان در خواست می شود با هدف بهره مندی از راهنمایی ها و کمک های معنوی و مادی نیکوکاران جهت تحقق اهداف کمی و کیفی دانشگاه فرهنگیان با معرفی خیرین و نیکوکاران بنیاد را مساعدت فرمایید ، ضمنا خواهشمند است با پرداخت حق عضویت ماهیانه خویش مارا در امر بنیاد یاری فرمایید .

پیرو سخنان مدیر عامل مجموعه جناب آقای مهندس بلال شمسی ترازنامه مالی منتهی به 1398/12/29 را ارائه نمودند :

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

و سپس جناب آقای مهندس حسین بابانیا بازرس محترم بنیاد خیرین حامی دانشگاه فرهنگیان  پس از سلام و عرض ادب خدمت مدعوین و ضمن تشکر و قدردانی از زحمات مدیرعامل مجموعه جناب آقای دکتر احمدی و سایر همکاران محترم در هیات مدیره گزارش خود را بدین شرح قرائت نمودند :

همان طور که مستحضر هستید بنیاد خیرین حامی دانشگاه فرهنگیان در سال 1398/03/23 با عنایت خداوند شروع به فعالیت کرده است که اینجانب بنا به تکلیف قانونی ، بررسی و ارزیابی اسناد را به عهده داشته ام لذا اعلام مینمایم  خوشبختانه هیچگونه تحریف یا تقلب و یا اشتباهی  با اهمیت در صورت های مالی مشاهده نگردیده است و گزارش تقدیمی مطابق استاندارد های حسابرسی بوده و مغایرتی با اساسنامه بنیاد خیرین حامی دانشگاه فرهنگیان و آیین نامه های ابلاغی و ماده 33 دستورالعمل اجرایی مبارزه با پول شویی وجود ندارد و مورد تایید بازرس بنیاد نیز می باشد. و درپایان آرزوی رشد و پیشرفت بنیاد را  در سال های آتی از خداوند منان خواستارم . 

پس از تکمیل گزارش های  داده شده توسط مدیر عامل مجمومه و بازرس قانونی بنیاد خیرین حامی دانشگاه فرهنگیان موارد ذکر شده مورد بحث و بررسی  ودر نهایت مورد  تصویب اعضای  مجمع قرار گرفت   .

 

در ادامه نشست جناب آقای دکتر علیقلی حسنی اعظمی رئیس محترم مجمع بنیاد خیرین حامی دانشگاه فرهنگیان ضمن عرض ادب و خیرمقدم به حضار در جلسه بیان داشتند بنیاد خیرین حامی دانشگاه فرهنگیان یک نهضت خیر و ماندگار کشور است و امیدواریم این علم و بیرقی که امروز توسط این مجمع بر افراشته شده است ثمرات و فواید آن برای  دانشجو معلمان عزیز کشور موثر  باشد .آنگاه با اشاره ای عبرت آمیز به امر نیکوکاری در جهان بیان داشتند به عنوان نمونه ، نیکوکار اسکاتلندی تبار آمریکایی در اقدامی خیرخواهانه کتابخانه ، مدرسه و دانشگاه بنا نموده است و در زمینه صلح جهانی دادگاه بین المللی لاهه را احداث کرده است "اندرو کارنگی " معتقد بود هر فرد ثروتمند که با نشان دادن شایستگی هایش ثروتش را از جامعه به دست می آورد باید بخش مازادش را به جامعه برگرداند تا بتوان صاحب جامعه بهتر شد .ما نیز در کشور عزیزمان از گذشته های دور در امر وقف و نیکوکاری بسیار سرآمد بوده ایم و امیدوارم این جمعی که در بنیاد خیرین افتخار حضور پیدا کرده اند بتوانند خدمات درخوری برای دانشجو معلمان کشور انجام بدهند .

 

سپس جناب آقای دکتر حسین خنیفر، در نشست  خود در بنیاد خیرین دانشگاه ، حس مسئولیت پذیری و نوعدوستی خیرین نیکوکار حاضر در جلسه را ستودنی خواند و افزود: نکته مهمی که در این نشست ها باید در نظر داشت این است که یادآور شویم برخی کارها ماندگار و لذت بخش است. با انجام این فعالیت ها محرک و مشوق خوبی نیز برای دیگران به منظور انجام و تسریع امور خواهیم بود.

رئیس دانشگاه فرهنگیان، با تاکید بر نقش خیرین و حامیان دانشگاه فرهنگیان، در راستای ارتقای جایگاه دانشگاه گفت: دنیای 2020 دنیای ذخایر منابع انسانی است. تاریخ نشان داده است تا به امروز هیچ کشوری با پول و مادیات اصلاح نشده است.

دکتر خنیفر، گذر منابع انسانی را از مدار تربیت و آموزش ضروری اعلام و با اشاره به تحول و تحقق اهداف و آرمان‌های کشور در بستر دانشگاه تصریح کرد: توسعه کشور با آموزش صحیح محقق می شود. آموزش نیز در بر گیرنده معلم و دانش آموز است.

این مقام مسئول، از کمک و اقدام خیرین نیکوکار به دانشگاه فرهنگیان در استان های خوزستان، کرمان، مرکزی و ایلام سخن گفت و افزود: مشارکت و حضور خودخوان خیرین نیکوکار در ساخت، تجهیز و نوسازی پردیس های دانشگاه فرهنگیان لازم و ضروری است. با حضور و مشارکت خیرین، سریع‌ترین شتاب توسعه‌دهی در دانشگاه‌ های سطح کشور را شاهد خواهیم بود.

دبیر هیا امنای دانشگاه فرهنگیان، فعالیت خیرین برخوردار از حس معنویت به منظور ترویج فرهنگ سازی و مشارکت در ساخت و ساز مکان های آموزشی در سطح کشور را برجسته خواند و خاطر نشان کرد: انسان خیر، خودخوان اقدام می کند. کار خیر نیز تجلی اخلاق الهی است. فرد خودخوان با اقدام خیرخواهانه خود مسیر کمال را طی می کند.

رئیس دانشگاه فرهنگیان، تعریف مدیریت قبل از سال 2020 را توانایی اداره شرایط متناقض در عصر تغییر دانست و اظهار داشت: بعد از 2020 مدیریت در دو کلمه توانایی و تمایل خلاصه شد. وی، همت را فراتر از مال دانست و افزود: گاه با بیان یک راهکار شاهد تحول و دگرگونی وسیع در سطح جامعه هستیم. کارهای بزرگ نیز با همت و میل بالا انجام شدنی است.

دکتر خنیفر، در پایان با اشاره به وسعت و تنوع جغرافیایی کشور، آموزش در ایران را سخت و دشوار اعلام و تصریح کرد: در بحث رشد و توسعه باید پله به پله و با سرعت بالا حرکت کرد. یک کشور در صورتی مسیر رشد و ترقی را طی خواهد کرد که نظام تعلیم و تربیت آن اصلاح شود. خط مقدم نظام تعلیم و تربیت یک کشور هم معلم و کلاس درس است.

 

در  ادامه نشست جناب آقای دکتر سید رضا صالحی امیری رئیس محترم کمیته ملی المپیک کشور و عضو محترم مجمع عمومی بنیاد خیرین حامی دانشگاه فرهنگیان  ضمن عرض سلام و اخلاص نیت نسبت به حضار در جلسه بیان داشتند با علاقه قلبی خود همراه با انگیزه فراوان در این نشست حضور پیداکردند.وی بیان داشت  اگر قرار است تحولی ایجاد شود باید برگشت و ریل توسعه را از مدرسه و آموزش و پرورش ودانشگاه فرهنگیان آغاز کرد ایشان گفتند  آغاز راه توسعه ،توسعه انسانی است و بدون توسعه انسانی هیچگاه توسعه واقعی  شکل نخواهد گرفت  و توسعه انسانی هم نقطه آغازش آموزش و پرورش است و ماهم در آموزش و پرورش سرمایه گزاری بنیادی باید انجام دهیم ،در ادامه ایشان کرونا را فرصتی طلایی دانستند و بیان داشتند که مزایای کرونا از معایب آن در ایران بیشتر است زیرا باعث شده است یک بار دیگر فرصت همگرایی ،همدلی و همراهی ملت و بازگشت به خویشتن درونی را مردم تجربه کنندو بنا به تعبیری که مقام معظم رهبری داشتند کمک های مومنانه تبدیل شد به یک گفتمان در جامعه ایران و حوزه فرد گرایی به جمع گرایی در حال تغییر است ، همچنین منفعت فردی به منفعت جمعی در حال تغییر است و بازگشت به عناصر اخلاقی و انسانی در حال شکل گیری است لذا بنیاد چون بنایش بر امور  خیریه است کرونا فرصت طلایی برای جذب بسیاری از کمک ها می باشد زیرا بستر اجتماعی ذهنیت برای اوامر خیر شکل گرفته است کرونا این ظرفیت را ایجاد کرد و بنیاد می تواند از این فرصت طلایی برای تحول در مطالبات و اهدافش ایجاد کند . در پایان سخنان خود جهت ارائه و پیشنهاد 6 نکته کلیدی را بیان نمودند :

1)کمک های نهاد های اقتصادی و اشخاص به عنوان کسری مالیاتی محاسبه بشود که این امر باعث شکل گیری یک جریان بزرگ و جدید است که نیازمند موافقت وزارت اقتصاد می باشد 

2)  اعتماد سازی از طریق نظام رسانه ای "ساخت کلیپ ،تیزر و تولید محتواهایی که بتواند در فضای مجازی ، صداسیما و در سطح رسانه ها دائم بازتولید شود " که این فرایند اعتماد سازی بسیار اهمیت دارد".

3)  از مسئولیت اجتماعی به جای توجه به اشخاص استفاده شود  و بهره گیری از نهاد هایی که می توانند به صورت سالیانه این امر را استمرار داشته باشند چه دولتی چه شبه دولتی و چه شخصی .

4) پر رنگ کردن امر وقف زیرا یک بحث مقدس است و ریشه دینی و فرهنگی در جامعه دارد 

5) داشتن یک برنامه راهبردی دور نگار برای پیشرفت در بنیاد در سال های آتی 

6) گسترش تشکیلات حداقلی و استفاده از ظرفیت های حداکثری استان ها

 

سپس یکی دیگر از اعضای مجمع عمومی ، جناب آقای دکتر سلطانی فر ضمن  سلام و احضار خشنودی جهت حضور در این نشست خیرخواهانه بیان داشتند که موضوع صحبت ایشان راجع به " حکمرانی  در امر خیر ماندگار " است که 4 رکن اصلی دارد 

1) شفافیت در مسیر  2) پاسخگویی مسئولین مربوط   3)  مشارکت فعال مردم و دعوت از مردم جهت مشارکت    4) عدالت و حقوق مساوی برای هر فردی که گامی در این مسیر برمیدارد 

ایشان بیان داشتند باید از افراد برجسته و شناخته شده بهره برد که مهم ترین این افراد برجسته کسانی هستند که در امور خیر و نیکوکاری  فعال هستند و ما باید به طور کامل تکریم از این عزیزان را به جا آوریم و کار ها و فعالیت های این بزرگواران را به تصویر بکشیم و قدردانی به عمل آوریم.

 

سپس جناب آقای محمد حسین رضایی  مشاور محترم رئیس جمهور در امر نماز و از دیگر اعضای مجمع عمومی  بیانات خود را با ذکر اولین مورد که بنیاد خیرین حامی دانشگاه فرهنگیان باید بانک اطلاعاتی خیرین و ظرفیت های موجود را تهیه و تکمیل کند آغاز نمودند و بیان داشتند که ما باید فرهنگ وقف را تغییر دهیم و میتوانیم در این راستا از صدا و سیما و علما بهره ببریم  ایشان پیشنهاد دادند که می توانیم صندوق خیریه ی بورس  یا فرا بورس را ایجاد کنیم وبیان داشتند شخصا می توانند زمینه صحبت و جلب مشارکت را مهیا نمایند وی  تاکیید داشتند  برجسته کردن و تقدیر از خیرین و نیکوکارن و عملکرد آنان  در سطح ملی و کشور ضرورت تام دارد  .

 

در ادامه جناب آقای دکتر  محمدرضا امیرحسنخانی ضمن تقدیر و تشکر از زحمات همکاران خویش  و اعضای هیات مدیره  بنیاد خیرین حامی دانشگاه فرهنگیان بیان نمودند که ارتباط بنیاد خیرین حامی دانشگاه فرهنگیان همچنان با مسئولین دانشگاه فرهنگیان باید به صورت بسیار شفاف باشد و مسئولین به ویژه رئیس دانشگاه فرهنگیان  باید به طور مستمر با اعضای هیات مدیره نشست داشته باشد و سیاست گذاری شود  در ادامه  ایشان اشاره کردند در جهت تکمیل گزارش هیات مدیره مبنی بر جذب سرمایه های مردمی ، اشاره نمودند به دفتر بنیاد خیرین حامی دانشگاه فرهنگیان که توسط خیرین تهیه و در اختیار بنیاد قرار گرفته است واین مورد هم  جزئی از درآمد های بنیاد تلقی می گردد و شایان  ذکر است که می بایست در بخش گزارش های کمی ارائه گردد.  

 

سپس سرکار خانم دکتر ساعی به عنوان نماینده مردم شریف آذربایجان شرقی  در مجلس شورای اسلامی در دوره یازدهم ضمن اظهار مسرت و خوشحالی مبنی بر حضور در این جمع خیر اندیش مطرح نمودند که هرچه توان ارتباطی با خیرین و نیکوکاران دارند  تلاش خواهم که از آنان برای همکاری  دعوت نمایم  و خود هم آنچه در طبق اخلاص دارم چه ازلحاظ  مادی یا معنوی در کنار دانشگاه فرهنگیان و بنیاد خواهم بود 

 

در ادامه جناب آقای مهندس علی مراد میرعالی ناظر محترم مجمع عمومی بنیاد خیرین حامی دانشگاه فرهنگیان و نائب رئیس محترم هیات مدیره بنیاد اشاره نمودند که کار بسیار مهمی که بنیاد خیرین و اعضای محترم هیات مدیره در این مدت انجام داده است اقدامات زیرساختی در بنیاد است به طور مثال هیات مدیره بنیاد بیش از 22 نشست داشته است و بیش از 40  مصوبه داشته است که 20 مورد از مصوبات اجرایی شده است همچونین ظرفیت های مهمی در بنیاد فراهم گردیده است که می تواند در توسعه کمی و کیفی دانشگاه اثر گذار باشد بنیاد خیرین در این مدت توانسته است  در 20 استان شعبه دایر نماید  که این می تواند در عرصه سیاستگذاری دانشگاه فرهنگیان جهت برخورداری از حمایت مردمی این استان های بهره های ویژه ای ببرد و اگر بخواهیم گزارش مفصلی از عملکرد این بنیاد در  یک سال و اندی داشته باشیم شاید 2 جلد کتاب تهیه شود به طوری که یک جلدش حتی به طور مختصر نوشته شد " راهی که رفته ایم راهی که مانده است ..." نشان می دهد که کار های بسیار بنیادی اتفاق افتاده است و امید است پس از تکمیل  استان ها با یک برنامه ریزی از ظرفیت های فوق العاده برخوردار شویم .

 

 در ادامه حجت الاسلام و المسلمین  علی عسکری مشاور و نماینده وزیر آموزش و پرورش در دانشگاه فرهنگیان، با بیان اینکه در اندیشه اسلامی ایمان ملازم با عمل صالح است، گفت: همانطور که قرآن کریم در بسیاری موارد عمل صالح را قیدی برای ایمان قرار داده است، به گونه ای که ایمان بدون عمل صالح کارکرد حقیقی و واقعی خودش را ندارد.
 وی با اشاره به آیه 18 سوره کهف که می فرماید: «الْمَالُ وَالْبَنُونَ زِینَةُ الْحَیَاةِ الدُّنْیَا وَالْبَاقِیَاتُ الصَّالِحَاتُ خَیْرٌ عِنْدَ رَبِّکَ ثَوَابًا وَخَیْرٌ أَمَلًا؛ مال و فرزند، زینت زندگی دنیاست؛ و باقیات صالحات ثوابش نزد پروردگارت بهتر و امیدبخش‌تر است!»؛ خاطر نشان کرد: انسان از نظر هویت واقعی خودش نیازمند انگیزه، مسیر و هدف است. انگیزه ریشه در اراده و خواست درونی او دارد. انگیزه های خیرخواهانه و عمل صالح که سیر الی الله است همیشه در سرشت و فطرت انسان خودنمایی می کند و تا رسیدن به هدف او را همراهی می کند.
مشاور وزیر آموزش و پرورش،  با تاکید براهمیت علم و دانش در دین مبین اسلام و پیشتازی مسلمانان طی قرن های متمادی  در زمینه های علمی و تحقیقی در جهان، تصریح کرد: در این میان حمایت خیرین از مراکز علمی و جویندگان علم و دانش نقش مهمی در پیشرفت های مسلمانان داشته است. چنانکه ابن بطوطه سیاح معروف، در سفرنامه خویش چنین نقل می کند که به هر شهری از شهرهای مسلمانان رفتم، از جهت اسکان و مطالعه کتاب خیالم راحت بود چون برای این منظور موقوفاتی وجود داشت.

وی ادامه داد: اهمیت آموزش و فراگیری دانش در اسلام تا بدانجاست که پیامبر اسلام (ص) می فرماید: «طلب العلم فریضه علی کل مسلم؛ تحصیل علم بر هر مسلمانی فریضه و واجب است»، همچنین امام صادق (ع) در روایتی خطاب به ابوحمزه ثمالی چنین می فرماید: «اُغْدُ عَالِماً أَوْ مُتَعَلِّماً أَوْ أَحِبَّ أَهْلَ اَلْعِلْمِ...؛ یا دانشمند باش و یا دانشجو و یا دوستدار دانشمندان...»
حجت الاسلام و المسلمین عسکری، با بیان اینکه وقتی طلب علم و دانش به عنوان یک فریضه الهی برمسلمانان واجب باشد، فراهم نمودن لوازم و مقدمات آن نیز واجب و ضروری است، تصریح کرد: از این رو در گذشته بسیاری از خیرین و واقفین علاوه بر ساخت مساجد، مدارسی را نیز در مجاورت آنها جهت تعلیم و تربیت مردم احداث و وقف می نمودند. که مسجد و مدرسه سپهسالار که امروزه بنام مدرسه عالی شهید مطهری نام گذاری شده است از جمله مصادیق این امر است. علاوه براین از جمله کاربردهای مساجد در دوره های گذشته، برگزاری کلاس های آموزشی و نشست های علمی بود و نظامیه های قدیم از این راه شکل گرفته است.

نماینده وزیر در دانشگاه، ضمن اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در اهمیت این دانشگاه که فرمودند: "مراکز تربیت معلّم -که مهم‌ترینش فعلاً دانشگاه فرهنگیان است- مرکز ثقل اصلی نظام آموزش و پرورش کشورند" و با بیان اینکه  در دوره حاضر دانشگاه فرهنگیان نقش مهم و بی بدیلی در آموزش و تربیت معلمان عالم و فرهیخته و به تبع آن تربیت نسل حاضر و آینده کشور دارد، خاطر نشان کرد: حمایت شما خیرین عزیز از دانشگاه فرهنگیان مصداق همراهی و علاقه به اهل علم و دانش است که علاوه بر آثار دنیوی آن در تعالی نظام تعلیم و تربیت و رشد و توسعه کشور؛ صدقه جاریه ای است که براساس فرمایش پیامبر اکرم (ص) آثار اخروی آن تا روزقیامت محاسبه خواهد شد.
مشاور و نماینده وزیر آموزش و پرورش در دانشگاه در انتهای سخنان خود با تشکر و تقدیر از اعضای بنیاد خیرین حامی دانشگاه فرهنگیان ضمن ارائه توضیحاتی در رابطه با سفر خویش به استان خراسان شمالی و بازدید از پردیس های دانشگاه در استان، با اشاره به ظرفیت بسیار مناسب دانشگاه فرهنگیان خراسان شمالی به لحاظ فراهم بودن زمین و زیرساخت های لازم و نیاز این دانشگاه به احداث و تجهیز فضاهای آموزشی و دانشجویی، خواستار توجه ویژه خیرین به دانشگاه فرهنگیان خراسان شد.

 

و در پایان نشست مجمع عمومی عادی سالیانه بنیاد خیرین حامی دانشگاه فرهنگیان با توجه به اتمام مهلت قانونی بازرس،مجمع با رای گیری نسبت به انتخاب بازرسان قانونی اقدام نمودند که نتیجتا  جناب آقای مهندس حسین بابانیا به عنوان بازرس اصلی و جناب آقای بابایی به عنوان بازرس علی البدل  به مدت 1 سال انتخاب گردیدند .

 

جلسه پس از انتخابات با صلواتی بر  محمد و آل طاهرین آن حضرت و قرائت دعای فرج به پایان رسید .


نظرات کاربران