بنیاد خیرین حامی دانشگاه فرهنگیان

بیانات رئیس محترم هیات مدیره در دفاع ازساحت قدسی پیامبر اکرم(ص)

باسلام‌ عرض ادب و احترام 
نام‌و یاد خدا ارام بخش دلهاست 
هفته وحدت بر تمامی رهپویان طریق توحید مبارک باد 

فرا رسیدن میلاد پیامبر صلح و مهربانی، نبی مکرم اسلام، حضرت محمد مصطفی صلی الله علیه و آله و آغاز هفته وحدت را به تمامی انسان‌های آزاده و صلح‌دوست در سراسر جهان تبریک می‌گوییم.

پیامبر عظیم الشان ما نماد اخلاق انسانی، وحدت و همدلی و معرف رحمانیت دین مبین اسلام است.

کتاب آسمانی ما مسلمانان، سرشار از آموزه‌های اخلاقی و درس زندگانی و همزیستی مسالمت‌آمیز با همه مردم از هر رنگ و نژاد است و همین پیام آسمانی، دل‌های آگاه و وجدان‌های زنده را به سوی خویش جذب می‌کند. واقعیتی که امروز در سراسر جهان ملموس و مشهود است و همواره شاهد گرایش جوانان بسیاری به زیبایی‌ها و نکات اخلاقی این دین آسمانی هستیم.

در این میان بدخواهان و کج‌اندیشانی که منافع خود را در تضاد با آموزه‌های اسلامی می‌بینند و درس‌های این دین انسان‌ساز و پیامبر مهربانی را در تقابل با افزون‌خواهی‌ها و چپاول‌گری‌های خود می‌یابند، چشمان خود را به این نور روشنگری می‌بندند و فراتر از آن با تبلیغات رسانه‌ای و سوء استفاده از برخی قرائت‌های انحرافی از دین رحمانی اسلام، تصویری مجعول از پیامبر اکرم(ص) و اسلام ارائه می‌دهند.

اگر بر این باوریم که محور مشترک همه انبیای الهی تحقق صلح و نوعدوستی است، آنگاه هرنوع خدشه و توهین به این رسولان را باید تقابل با بشر دوستی و اهانت به مرزهای اعتقادی و فرهنگی تلقی کنیم و متاسفانه عده‌ای با  تفرقه‌افکنی و ناامن ساختن جهان، در اهانت به باورها و ارزش‌های جوامع به ویژه جامعه مسلمانان، دست به اقداماتی موهن می‌زنند که نه تنها هیچ قرابتی با آزادی بیان ندارد، بلکه ناقض آزادی و تهدیدکننده زیست مسالمت‌آمیز انسانی است.

آنچه که از سوی یک نشریه فرانسوی رخ داد، اقدام نابخردانه و حرکتی ضدانسانی علیه عده‌ بی‌شمار مسلمانان بود که قلب پیروان پیامبر عظیم الشان اسلام را جریحه‌دار کرد و تبعات دامن‌گیر آن همچنان ادامه دارد و  به تعبیر رهبر فرزانه انقلاب اسلامی، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای(مدظله العالی) «گناه بزرگ و نابخشودنی» بود و «عناد و کینه شرارت با دستگاه‌های سیاسی، فرهنگی و دنیای غرب با اسلام و جامعه مسلمانان را آشکار ساخت.
و اما قران‌کریم‌در  ایه اعتصام مسلمانان  گیتی و پیروان‌ واقعی  ادیان‌الهی را به وحدت و انسجام در برابر کفر ظلم‌و نفاق دعوت کرده اسو که بیان و معنی این ایه شریفه رنز پیروزی مسلماناست 
آیه اعتصام

منظور از آیه اعتصام آیه 103 سوره آل عمران است که می فرماید:


وَاعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَمِیعًا وَلَا تَفَرَّقُوا ۚ وَاذْکُرُوا نِعْمَتَ اللَّهِ عَلَیْکُمْ إِذْ کُنْتُمْ أَعْدَاءً فَأَلَّفَ بَیْنَ قُلُوبِکُمْ فَأَصْبَحْتُمْ بِنِعْمَتِهِ إِخْوَانًا وَکُنْتُمْ عَلَىٰ شَفَا حُفْرَةٍ مِنَ النَّارِ فَأَنْقَذَکُمْ مِنْهَا ۗ کَذَٰلِکَ یُبَیِّنُ اللَّهُ لَکُمْ آیَاتِهِ لَعَلَّکُمْ تَهْتَدُونَ

همگان دست در ریسمان خدا زنید و پراکنده مشوید و از نعمتی که خدا بر شما ارزانی داشته است، یاد کنید. آن هنگام که دشمن یکدیگر بودید و او دلهایتان را به هم مهربان ساخت و به لطف او برادر شدید و بر لبه پرتگاهی از آتش بودید، خدا شما را از آن برهانید خدا آیات خود را برای شما این چنین بیان می کند، شاید هدایت یابید
تندرست باشید و مانا 
اعظمی


نظرات کاربران