بنیاد خیرین حامی دانشگاه فرهنگیان

راه اندازی بنیاد خیرین استان البرز حامی دانشگاه فرهنگیان

راه اندازی بنیاد خیرین استان البرز حامی دانشگاه فرهنگیان:

 

نخستین نشست مجمع خیرین دانشگاه فرهنگیان استان البرز با حضور جمعی از خیران و مسئولان استان در محل پردیس  فرهنگیان حکیم فردوسی برگزار شد.

دکتر نصرالله صالحی در اولین مجمع نشست خیرین دانشگاه فرهنگیان که امروز چهارشنبه ۲۲ آبان در پردیس حکیم فردوسی دانشگاه فرهنگیان البرز برگزار شد، گفت: بذر و نهال دانشگاه تربیت معلم در سال ١٢٩٧ در کشور با نام دارالمعلمین کاشته شد.

وی با تاکید بر این که این دانشگاه، یک دانشگاه مأموریت گرا و تربیت محور است افزود: آموزش و پرورش و مدرسه از سه مقوله دانش آموز، معلم و فضای فیزیکی تشکیل شده است.

صالحی غفلت بزرگی که در سال‌های اخیر در حوزه تربیت معلم رخ داده است را یادآور شد و نتیجه آن را کمبود شدید معلم در مدارس دانست.

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین صاحب الامری مسئول نهاد رهبری دانشگاه فرهنگیان استان البرز نیز، قلب های مسرور و سبقت در کار خیر را به عنوان اوصاف مؤمنین در قرآن کریم برشمرد. وی خطاب به خیران افزود: افق دید ما این است که معلم باید برای تربیت یک نسل تربیت شود. وی به شرایط نامناسب فضای فیزیکی پردیس حکیم فردوسی اشاره کرد و گفت: ما فضای کافی برای تربیت معلمان آینده را نداریم. این مسئول در پایان با توجه به آیات قرآن خطاب به خیران گفت: باید در کارهای خیر در جهت ایجاد فضای آموزشی جدید از هم سبقت بگیریم تا بتوانیم نسل معلمان آینده را به بهترین شکل ممکن تربیت کنیم.

در ادامه علی درویش پور معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار البرز هم با اشاره به اینکه اگر تا دیروز در کشورهای پیشرفته، شاخص توسعه، ساختمان های مرتفع و اتومبیل های لوکس بود گفت: امروز شاخص‌های توسعه، میزان آموزش، وضعیت بهداشت و توانمند سازی زنان است

وی افزود: اگر خواهان توسعه هستیم،باید نظام آموزشی کشور را متحول کنیم.

درویش‌پور در پایان پیش شرط تحول نظام آموزشی را توجه ویژه به نظام تربیت معلم دانست.

دکتر علی نژاد مشاور رئیس دانشگاه در امور خیرین ضمن تشکر و اهتمام مدیر استانی و حضور خیرین محترم و معتبر از آقایان اکبریان و درویش پور بخاطر حضور تشکر کرد و در ادامه به خاطر احترام به ساحت معلمی و اینکه حق دانشجو معلم دانشگاه فرهنگیان است که وضعیت اسکان ومحل تحصیل آنها مشابه سایر دانشگاه باشد تاکید کرد دانشگاه فرهنگیان نهال است که احتیاج به مراقبت و همسو شدن با آن را دارد و بنیاد خیرین حامی دانشگاه فرهنگیان بهترین نهادی است که میتواند این امر مهم را انجام دهد

دکتر علی نژاد ضمن اشاره به حضور مقام معظم رهبری در 19 اردیبهشت 97 و در گام دوم و عملیاتی کردن (دانشگاه فرهنگیان مرکز ثقل آموزش و پرورش است و همه دستگاه ها باید برای دانشگاه کمک کند ) خاطر نشان کرد که آینده در دست معلم است و دانش آموزان آیندگان این کشور هستند و تنها دانشگاه متولی تربیت معلم نیست،بلکه همه آحاد بویژه مجلس ، استاندار و... باید نگران این امر مهم باشند و در آبادانی آن کوشا باشند تا معلمانی قوی با روحیه متعالی و با سواد وارد جامعه نماید.

امید است که خیرین محترم و معتبری که در این جلسه حضور دارند نمایندگانی را انتخاب کنند و در افتتاح بنیاد حامی دانشگاه فرهنگیان استان البرز تلاشگر باشند.

دراین جلسه ازتعداد25 نفرپنج نفر اعضای اصلی دونفر علی البدل ودو نفر بازرس انتخاب شوند.

عزیز اکبریان نماینده مردم کرج، فردیس، اشتهارد و آسارا هم در این مراسم دانشگاه فرهنگیان را مرکز ثقل اصلی نظام آموزش کشور دانست که در مورد آن بسیار کوتاهی شده است.

اکبریان با اشاره به جدید التأسیس بودن این دانشگاه اضافه کرد: اگر یه دنبال تربیت درست دانش آموزان هستیم باید به دانشگاه فرهنگیان توجه ویژه داشته باشیم.

وی دانشگاه فرهنگیان را مظلوم و محروم خواند و علت مظلومیت آن را عدم توجه مسئولین آموزش و پرورش به آن دانست.

وی در پایان بر لزوم تسریع مراسم کلنگ زنی مکان جدید دانشگاه فرهنگیان البرز تاکید و از  عدم همکاری مسئولان استان برای توسعه این دانشگاه انتقاد کرد.

در این مراسم انتخابات هیئت مدیره مجمع خیرین برگزار شد.

به ترتیب آرای مأخوذه،آقایان دکتر جلالی مهر، دکتر دبیرچی، دکتر عبدی پور،مهندس محبی و سر کار خانم دکتر گوهر ریز به عنوان هیئت مدیره مجمع خیرین انتخاب شدند.

این مراسم با تأسیس دفتر بنیاد خیرین دانشگاه فرهنگیان در محل دانشگاه توسط خیرین استانی به پایان رسید.


نظرات کاربران